Jak promować nieruchomość, by cieszyła się zainteresowaniem? 29.07.2019

Mając na uwadze charakterystykę rynku wynajmu krótkoterminowego, jego rozproszenie oraz konkurencyjność, bardzo istotna jest właściwa promocja nieruchomości. Cel to oczywiście dotarcie do jak najszerszego grona potencjalnych klientów.

W jaki sposób RentPlanet wspiera w tym zakresie swoich partnerów?

Serwisów, firm, czy prywatnych właścicieli oferujących mieszkania na wynajem krótkoterminowy przybywa z roku na rok, a co za tym idzie - konkurencja jest coraz większa. Oznacza to, że nawet lokale o wysokim standardzie, położone w interesującej lokalizacji, wymagają odpowiedniej promocji tak, by oferta ich wynajęcia dotarła do odpowiednio sprofilowanej grupy odbiorców. Dobór narzędzi nie jest jednak przypadkowy – stawiamy tylko na te rozwiązania, które zapewniają oczekiwaną skuteczność oraz zadowalający wskaźnik konwersji kosztów reklamy na ilość i cenę rezerwacji. Powodem tego jest m. in. fakt, że ze wszystkimi klientami rozliczamy się w systemie prowizyjnym, dlatego także dla nas jest bardzo istotne, by każdy z apartamentów przyniósł maksymalne przychody.

Krok 1 – odpowiednio przygotowany opis

Pierwszym krokiem jest sporządzenie właściwego opisu apartamentu, wykonanie profesjonalnej sesji zdjęciowej, a nierzadko przygotowanie wirtualnego spaceru. Komplet materiałów promujących apartament publikowany jest nie tylko na naszej platformie, ale też na łamach ponad 200 serwisów partnerskich, w tym Booking.com, Airbnb.pl oraz Expedia.com. Jednak dzięki zadowolonym i systematycznie powracającym gościom, a także prowadzonym regularnie działaniom marketingowym coraz większy udział w dokonywanych rezerwacjach ma nasza własna platforma, co pozwala ograniczyć koszt prowizji dla zewnętrznych serwisów pośredniczących.

Krok 2 – dodatkowe działania wspierające

Zamieszczenie odpowiednio przygotowanego opisu apartamentu to oczywiście nie jedyne działania podejmowane przez RentPlanet. Prowadzimy także stałą współpracę z agencją PR oraz specjalistami z zakresu SEO, realizujemy kampanie w social mediach oraz działania SEM. Dodatkowo, współpracujemy z biurami podróży, a także firmami, które posiadają swoje biura w okolicy apartamentów, którymi zarządzamy. Dystrybuujemy również oferty korporacyjne. Technologia umożliwia nam nie tylko oferowanie mieszkań na różnych serwisach, ale także prowadzenie pogłębionej analityki, dzięki której wiemy, m. in. skąd są goście oraz w jaki sposób trafili na naszą ofertę. W ten sposób możemy na bieżąco podejmować działania skupione wokół danego regionu lub państwa, zaangażować odpowiednie serwisy pośredniczące i właściwie pozycjonować ofertę.

W dotarciu do klientów pomaga nam również stała obecność na łamach mediów, w tym m.in. nieruchomosci.dziennik.pl, housemarket.pl, najlepszedomy.pl, dobrzemieszkaj.pl, nieruchomosci.biz czy propertyinwestycje.pl, a także stale prowadzone działania z zakresu digital marketingu, dzięki którym systematycznie wzrasta liczba wizyt na stronie rentplanet.pl.

Co równie istotne, stale monitorujemy rynek, w tym działania konkurencji. Pozwala nam to reagować na zachodzące na rynku zmiany i dostosowywać model działania do oczekiwań naszych partnerów oraz gości apartamentów. Współpracujemy przy tym nie tylko z polskimi, ale też zagranicznymi podmiotami, systematycznie szukamy nowych rozwiązań, a już wkrótce planujemy wdrożenie nowego, innowacyjnego narzędzia, do którego dotychczas miały dostęp tylko duże sieci hotelowe. Wpłynie ono znacząco na jakość świadczonej obsługi, a tym samym satysfakcję naszych gości.

Krok 3 – promocja dostosowana do lokalu

Niektóre apartamenty, ze względu na swoje położenie oraz standard wykończenia, cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem, bez względu na stosowane metody promocji. Inne lokale wymagają jednak większego zaangażowania. W ich przypadku intensyfikujemy działania marketingowe tak, by osiągnąć zakładane wyniki, zarówno jeśli chodzi o prognozowane obłożenie, jak i estymowaną stopę zwrotu. Należy mieć bowiem na uwadze, że specyfika danego lokalu ma zasadniczy wpływ na atrakcyjność samej oferty, tempo sprzedaży czy wysokość ceny. Między innymi z tego powodu stale wprowadzamy kolejne rozwiązania, które mają wesprzeć promocję zarządzanych przez nas nieruchomości. Przykładowo w kilku lokalizacjach zdecydowaliśmy się na wprowadzenie pakietów pobytowych – nasi goście mogą liczyć na dodatkowe profity wliczone w standardową cenę noclegu, w tym m. in. śniadanie czy zniżki na wybrane, regionalne atrakcje.

newsletter

Aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie, Serwis wykorzystuje pliki cookies zapisywane w pamięci przeglądarki. Szczegółowe informacje na temat celu ich używania, w tym przetwarzania danych dotyczących aktywności użytkownika oraz personalizacji reklam, oraz możliwość zmian ustawień plików cookies, znajdują się w Polityce prywatności.
Klikając ZAAKCEPTUJ WSZYSTKIE, wyrażasz zgodę na korzystanie z technologii takich jak cookies i na przetwarzanie przez RENTPLANET APARTMENTS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, Św. Mikołaja 7, 50-125 , Wrocław , Twoich danych osobowych zbieranych w Internecie, takich jak adresy IP i identyfikatory plików cookie, w celach analitycznych i marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań, mierzenia ich skuteczności oraz przetwarzania danych użytkownika dla celów analitycznych). Zmiany ustawień plików cookies oraz szczegółowe preferencje dotyczące zgód możesz dokonać w ustawieniach.

Zarządzaj ustawieniami dotyczącymi prywatności
Niezbędne pliki cookies

Pliki cookies niezbędne do działania usług dostępnych na stronie internetowej, umożliwiające przeglądanie ofert lub dokonywanie rezerwacji, wspierające mechanizmy bezpieczeństwa, m.in.: uwierzytelnianie użytkowników i wykrywanie nadużyć. Te pliki są wymagane do prawidłowego funkcjonowania strony internetowej. Nie wymagają Twojej zgody.

Analityczne pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania przez użytkownika ze strony internetowej w celu optymalizacji jej funkcjonowania oraz dostosowania do oczekiwań użytkownika. Wyrażając zgodę na te pliki cookies, zgadzasz się na przetwarzanie danych dotyczących Twojej aktywności na stronie w celach analitycznych.

Marketingowe pliki cookies

Pliki cookies umożliwiające wyświetlanie użytkownikowi treści marketingowych dostosowanych do jego preferencji oraz kierowanie do niego powiadomień o ofertach marketingowych odpowiadających jego zainteresowaniom, obejmujących informacje dotyczące aktywności użytkownika, produktów i usług administratora strony i podmiotów trzecich. Zgoda na te pliki cookies oznacza, że Twoje dane mogą być używane do personalizacji reklam oraz analizy skuteczności naszych kampanii reklamowych.

Twoje preferencje nie zostały jeszcze zapisane